MÒDUL 3

COMPETÈNCIA DIGITAL DE L'ALUMNAT I TRANSVERSALITAT CURRICULAR


Per la meva part, penso que el principal temor dels professors en referència a l'ús de la tecnologia a l'aula són variats. Per començar, m'he trobat en la situació que molts mestres no es troben familiaritzats amb aquest àmbit ja sigui pel seu estil de vida o perquè són mestres veterans acostumats a l'educació més tradicional i opten per fer l'ús dels llibres i eines més 'físiques' com ara murals, dibuixos... les quals són una bona opció però trobo que les tecnologies poden ajudar molt en l'educació dels infants ja que ens proporcionen eines que no podem trobar físicament i també ens facilita les coses, ja que ho tenim tot a l'abast. Penso que tots aquests mestres haurien d'iniciar-se en l'ús de les tecnologies fer ús d'elles, encara que també penso que en uns anys tots aquests mestres veterans es jubilaran i la gran majoria de nous mestres sí que faran ús de les tecnologies a l'aula, ja que se sentiran més familiarizats amb aquestes i aquesta nova generació ve més preparada. 
Pel que fa al nivell dels alumnes, penso que ara venen amb una competència digital molt més desenvolupada que abans, ja que comencen a tenir els seus dispositius digitals més aviat i han nascut en l'era de la globalització i de la informació amb la qual cosa han crescut amb les tecnologies al seu voltant, tant a casa com al carrer o l'escola. Això és positiu en molts aspectes però també cal que, com a mestres, els ensenyem els perills del mal ús d'aquestes com ara l'ús excessiu dels aparells electrònics, conseqüències del mal ús de les xarxes socials, etc. i en definitiva conscienciar als alumnes dels beneficis i perills de les tecnologies. De totes maneres també penso que no és gaire encertat, almenys des del meu punt de vista, que un nen de primària ja tingui un mòbil, una tablet o ordinador propi amb Internet; hem pogut veure per les notícies la quantitat de casos de ciberbullying i conflictes que sorgeixen a través d'aquests dispositius que afecta a molts nens preadolescents, com ara amenaces pel whatsapp, acòs, ciberbullying etc. 


Per acabar, he vist que moltes escoles ja van canviant la metodologia de les classes i l'organització per a incorporar l'ús de les tecnologies a l'aula, no obstant també he vist alguna escola que no segueix aquest model, normalment per falta de recursos o perquè prefereixen un model educatiu tradicional. En aquests casos penso que sí s'hauria de canviar la metodologia i estructura de les classes i afegir les tecnologies per tal de millorar-les i mostrar noves eines per aprendre d'una manera manera dinàmica i diferent.

Educar amb les TIC pot ser molt beneficiós!

No hay comentarios:

Publicar un comentario