FÒRUM

Al curs tenim un fòrum per a poder intercanviar opinions entre tots/es i aportar idees diferents. El primer tema ha estat una reflexió individual sobre els canvis professionals i institucionals que es deriven del context educatiu i dels informes Horizon de referència.

Així doncs, la meva reflexió és la següent:

En el meu cas he estat a diverses escoles públiques i només una d'elles disposava de recursos digitals a l'escola (pissarres digitals, ordinadors, projectors...) les altres no en tenien per falta de pressupost. La veritat és que jo he notat una gran diferència, les tic ajuden molt a dinamitzar les classes i per poder realitzar diverses activitats més fàcilment, per exemple coses tan simples com mostrar un vídeo del cicle de l'aigua a classe, passar diapositives d'un powerpoint o escoltar una cançó en anglès mentres veuen la lletra. A mi em motivaria més aprendre amb aquests recursos que no només amb llibres com s'ha fet sempre.

També em va interessar molt veure (en aquesta escola que he dit) l'ús de robots a classe per a ensenyar diferents coses, en el meu cas les direccions en anglès. Em va semblar una molt bona idea, els nens estaven motivadíssims i ho aprenien tot molt ràpid perquè es divertien. El dia que jo sigui mestra m'agradaria poder fer ús d'aquests recursos! 

Per una altra banda, penso que, encara que les tic són molt útils i cal donar una educació digital als infants per fer-ne un bon ús, penso que mai s'hauria de perdre l'essència dels llibres, els apunts escrits a mà, el quadern d'activitats... Vull dir, algun cop he vist un iideal de model educatiu que parla de substituir tots els llibres per portàtils a classe, la pissarra normal per la digital, deixar de fer servir el llapis i el bolígraf i prendre apunts amb el portàtil, etc. Penso que cap excès és bo i les tic poden ajudar a educar però desde el meu punt de vista no seria gens positiu que les fessim servir per a tot, al final els nens sortirien de l'escola sense gairebé saber escriure a mà, per no parlar dels problemes de vista que ocasionaria tot això. L'ideal per mi seria una combinació dels dos models, el tradicional i el digital.

____________________________________________________________________________________

Avui al fòrum hem obert un tema per parlar d'aquelles xarxes socials que més utilitzem. En el meu cas jo l'eina que més faig servir és el Facebook, però no només per comunicar-me amb els amics sinó també per veure ofertes de treball i poder veure articles i novetats actuals del món educatiu. Estic dins de diversos grups de mestres que intercanvien opinions i materials diversos, quelcom que em va molt bé per a preparar les meves classes, conéixer les últimes novetats i poder comptar amb la seva ajuda si cal. 

També haviem de buscar una notícia relacionada amb les TIC i l'educació; jo l'he extret de la pàgina de Facebook "Mestres a Catalunya".

A continuació adjunto l'enllaç d'una notícia que he trobat i que em sembla molt interessant comentar-la, ja que ens parla de com s'estan implantant les TIC en l'educació de les llengües extrangeres:

http://www.lavanguardia.com/vida/20160213/302119365041/l-aprenentatge-virtual-dels-idiomes-convergira-amb-el-tradicional.html

L’aprenentatge virtual dels idiomes convergirà amb el tradicional

  • Els recursos virtuals es concentren en la llengua oral, gran assignatura pendent



Com a mestra d'anglès, em sembla que l'ús de les TIC en l'aprenentatge de llengües és molt beneficiós pels alumnes. Si jo mateixa, per exemple, hagués pogut aprendre l'anglès amb tots els recursos TIC que hi ha actualment, estic segura que el meu nivell hagués sigut molt més elevat, sobretot en l'apartat oral. 

Quan jo vaig estudiar anglès a Primària només s'utilitzava el llibre i el quadern, gairebé no feiem speaking a classe i tampoc i les activitats com ara cançons o jocs eren només els que venien amb el llibre del mestre en format cd, que sovint no funcionaven bé o s'encallaven cada dos per tres. Teniem la sala d'ordinadors però gairebé no la feiem servir a classe d'anglès i crec que tampoc hi havien ordinadors suficients per a tants nens.

En canvi, avui dia disposem de moltes eines i recursos per incorporar les TIC a l'aula de llengua estrangera. Tenim a la nostra disposició totes les cançons, activitats, jocs, diàlegs... tot allò que volguem ho tenim a l'abast en pocs segons i, a més, podem fins i tot mantenir el contacte amb algun alumne d'un país estranger (vía Skype, videoconferència, etc) per a poder desenvolupar la nostra llengua oral. Pels més petits també és molt beneficiós, doncs tenim a la xarxa un munt de contes, jocs i milions d'activitats que podem fer servir per ensenyar el més bàsic com ara els colors, nombres o vocabulari simple a la classe, ja que ara s'està implementant cada cop més deixar de banda els llibres fins a 3r de primària (a classe de llengua estrangera), cosa que em sembla bastant bé ja que a aquestes edats s'aprèn llengua més amb recursos més visuals i innovadors que motivin els alumnes i no pas que els avorreixin, fent que parlin a classe o que almenys ho intentin, practicant vocabulari amb targetes i dibuixos, històries animades, jocs...

Jo durant les meves pràctiques he fet servir moltes eines digitals per a ensenyar vocabulari als nens/es i he pogut veure molts bons resultats,quant més visual és una activitat més motivats estan els alumnes i això els predisposa més per aprendre.



Si la lliçó és divertida, mai s'oblida



No hay comentarios:

Publicar un comentario