PROPOSTA DIDÀCTICA

La part final d'aquest curs és crear una proposta didàctica amb la qual els infants hagin d'utilitzar les TIC en un context educatiu. Per això, les meves companyes Melisa, Berta, Clàudia i jo ens hem reunit per posar-nos d'acord i pensar què podem fer.

Així doncs la nostra idea principal és crear un projecte de recerca i coneixement d’una escola concreta i fer creacions per donar-la a conèixer a tothom. Conèixer l’escola en la que els infants estan creixent, a través d’una recerca d’informació (a través d’entrevista, recerques a Internet…) i crear material per donar a conèixer la nostra escola (mitjançant vídeos, lipdub, blog, anuncis…).

Les competències que es treballaran són les següents:

Competència 1: Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar.

Competència 2: Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia

Competència 3: Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i d’edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment.

Competència 4: Cercar, contrastar i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals.

Competència 5: Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.

Competència 6: Organitzar i emprar els propis entorns personals digitals de treball i d’aprenentatge.

Competència 7: Realitzar comunicacions interpersonals virtuals i publicacions digitals.

Competència 8: Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.

Competència 9: Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia.

Competència 10: Actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC, considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital.




____________________________________________________________________________

Finalment, hem acabat la nostra proposta didàctica. Entre totes hem creat una  unitat  de  programació dirigida  al  segon  curs  de  cicle  superior,  a  nens i nenes d’onze i dotze anys. Aquesta proposta s'anomena La Nostra Escola i té com a finalitat la creació d'una revista escolar digital, amb la qual els nens/es faran una recerca sobre l'escola utilitzant diverses TIC i alhora coneixeran més la seva escola i les seves parts (mestres, característiques, història, etc.)

Aquest projecte treballa, com a temàtica, conèixer més la nostra escola i s’elaborarà a l’últim trimestre del curs, ja que creiem que és una bona manera d’acabar el curs pels nens i nenes de 6è perquè és l’últim any que estan a l’escola.

Realitzarem vuit activitats diferents, classificades com inicials, de desenvolupament o de  síntesi  en funció  del  moment  temporal  en  el  qual  transcorren  les  activitats.  Les activitats inicials seran aquelles que presentin el tema que es treballarà posteriorment i  a  partir  de  les  quals  s’explicarà l’objectiu  que  es  vol  aconseguir  per  tal  que  els alumnes  sàpiguen  que  s’espera  d’ells.  Les activitats  de  desenvolupament  es centraran  en  aprendre  i  treballar  conceptes  de  la  competència digital  a  partir  de  la temàtica  de  l’escola.  Finalment,  les  activitats  de  síntesi  ens  serviran  per valorar  i avaluar el procés d’ensenyament­aprenentatge (si el projecte era o no adequat pels alumnes, quins  aspectes  podrien  millorar­se  per  una  propera  vegada,  etc),  el nivell d’aprenentatge dels alumnes a partir de diversos indicadors digitals i l’aplicació dels aprenentatges apressos. 

Amb les activitats proposades facilitarem el coneixement de la nostra escola tant als alumnes, professors i familiars del centre com als alumnes i professors de les altres escoles,  habitants  del poble  i,  especialment,  als  pares  que  en  un  futur  hauran  de decidir l’escola on apuntaran als seus fills.



No hay comentarios:

Publicar un comentario